tisdag 20 oktober 2009

Utmaning 293-om superhjälteegenskaper!

Jag har funderat på denna utmaning hela dagen för jag har riktigt svårt för att komma på något bra att skriva. Det är min födelsedag idag. Jag har fyllt trettio år. Helt otroligt! Jag tycker inte att jag är gammal eller så det är mer så att jag har kommit på att jag inte kommer att leva för evigt och jag kommer att behöva lämna min dotter, för gott. Det har jag svårt för att förstå och ta in.

Naturens gång känns inte naturlig för mig. Jag vill absolut inte att hon ska gå bort före mig men jag vill inte gå bort före henne heller. Jobbigt!

I detta läget hade det varit bra med superhjälteegenskaper...jag hade gärna "stannat kvar" för alltid, gärna osynlig, det hade nog varit häftigt.

Om jag tänker på superhjältar så blir det på dom jag ser på min dotters animerade filmer och vissa egenskaper hade varit kul att ha.

Men om jag ska va lite allvarlig och tänka på mig själv som superhjälte så finns det nog en härlig sådan i mig. Det finns det nog i alla. Mina egenskaper har gjort mig till den jag är idag. Jag tror att jag har räddat mig själv många gånger, med hjälp av andra.

Det finns dagar då jag bara är tacksam över att jag överlevt-dom dagarna är få nu för tiden- men då har jag lyckats ta mig igenom dagen, kanske, med hjälp av min hjälteegenskap.

Dom dagarna som är glada och lätta att ta mig igenom beror kanske också på min hjälteegenskap.

Jag vet inte men jag tror på att jag har en högre kraft som hjälper mig till ett härligare liv.

Superhjälteegenkap eller ej? Det kvittar...

2 kommentarer:

  1. Hej vännen, en fin text du skrivit idag. Hoppas du haft en fin födelsedag.

    kramkram

    SvaraRadera